سیلوی مخازن سیمان

سیلوی مخازن سیمان | سیلوی سیمان چیست و چه انواعی دارد؟

سیلوی مخازن سیمان، برای دخیره مصالح ساختمانی مانند سیمان، گچ، آهک و … مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با سیلوی سیمان و کاربرد ها و ویژگی های آن بپردازیم. همچنین در رابطه با نحوه ساخت سیلو ها اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. پس اگر قصد خرید سیلوی سیمان را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سیلو چیست؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، از سیلو ها جهت نگهداری و ذخیره مصالح استفاده می شود. سیلو ها در ظرفیت های متفاوتی تولید می شوند که این ظرفیت بسته به درخواست و سفارش مشتری متفاوت است. سیلو ها دارای دو جرء اصلی یعنی بدنه و پایه هستند که ضخامت بدنه و و ارتفاع پایه ها نیز بسته به سفارش مشتری طراحی می شود.

چرا برای نگهداری سیمان از سیلو استفاده می شود؟

نگهداری سیمان در شرایط مناسب، از مهمترین مواردی است که در هر پروژه عمرانی باید رعایت شود. از آنجایی که سیمان کم دوام ترین و پر بها ترین ماده تشکیل دهنده بتن است، نگهداری و انبار کردن آن بسیار حائز اهمیت است. نگهداری سیمان ها در سیلو های مخصوص، تا مدت 3 ماه مجاز است. ولی در کیسه های کاغذی، بعد از 4 تا 6 هفته، از مقاومت آن کاسته می شود. سیمان نباید در معرض آب و هوای نمناک قرار بکیرد.

مزایای استفاده از سیلوی مخازن سیمان

  • می توان از سیمان فله استفاده نمود که هم که ارزان تر است، هم تخلیه بار آن سریع تر و کم هزینه تر است.
  • نیازی به حمل کیسه تا محل مخلوط کن نیست و ضایغات ناشی از پاره شدن کیسه نیز وجود ندارد.
  • کاهش پیدا کردن فشاد و ضایعات سیمان
  • خاصیت نفوذ پذیری سیلو های سیمان
  • سهولت در ساخت بتن با کیفیت بالا تر

نحوه ساخت سیلوی سیمان

سیلو های سیمانی عموما به صورت ایستاده با پایه ساخته می شوند. این سیله ها قابل ساخت به شکل خود ایستاد هستند که این نوع احتیاجی به فندانسیون ندارد. البته این نوع از سیلو ها ظرفیت محدودی دارند و فقط تا ظرفیت حداکثر 60 تنی قابل ساخت هستند.

در ساخت سیلو ضخامت ورق بدنه بسته به نوع غلات یا مصالحی که در آن نگهداری می شود مشخص می شود. ارتفاع پایه های سیلو های سیمانی، بر اساس نیاز مصرف کننده تعیین می شود.

بیشتر بخوانید: مخازن باکس میکسر چه کاربرد هایی دارند؟

ویژگی یک سیلوی سیمان استاندارد

سیلو های استاندارد از ورقه های فلزی از جنس فولاد یا آهن ساخته می شوند. این ورقه ها بعد از برش توسط جوشکاری، به هم متصل می شوند.

دهانه سلیو ها به شکل مخروطی است که در پایین آن قرار گرفته است. قسمت بالایی سیلو ها یک دریچه هوا دارد که با یک کلاهک پوشیده می شود. این دریچه هوا، باعث می شود که هوا در داخل سیلو رد و بدل شود و از عرق کردن سیمان جلوگیری می شود. همچنین به تخلیه راحت سیمان کمک می کند.

در تمامی سیلو ها یک نردبان ساخته می شود که دسترسی به قسمت های بالایی سیلو را فراهم می کند. بهترین متریال برای ساخت سیلو ها ورقه سیاه فولادی است. سطح داخلی سیلو ها باید به طور کامل صاف و صیقلی باشند تا سیمان به راحتی از داخل آن تخلیه شود به داخل سیلو نچسبد.

ارتفاع سیلو ها باید حداکثر 15 متر باشد تا ماشین آلات به راحتی بتوانند سیمان را درون آن بریزند. دریچه های ورود و خروج سیمان باید به شکلی طراحی شوند که ابتدا سیمان های قدیمی از سیلو خارج شوند.

شما می توانید برای مشاوره و استعلام قیمت انواع سیلو ها با ظرفیت های مختلف، از طریق شماره های داخل سایت با ما رد ارتباط باشید.

 

سیلوی مخازن سیمان چیست؟

سیلو ها جهت نگهداری و ذخیره مصالح استفاده می شوند. سیلو ها در ظرفیت های متفاوتی تولید می شوند که این ظرفیت بسته به درخواست و سفارش مشتری متفاوت است.

سیلوی استاندارد چه جنسی دارد و چگونه ساخته می شود؟

سیلو های استاندارد از ورقه های فلزی از جنس فولاد یا آهن ساخته می شوند. این ورقه ها بعد از برش توسط جوشکاری، به هم متصل می شوند.

استفاده از سیلو مخازن سیمان چه مزیت هایی دارد؟

می توان از سیمان فله استفاده نمود که هم که ارزان تر است، هم تخلیه بار آن سریع تر و کم هزینه تر است.
نیازی به حمل کیسه تا محل مخلوط کن نیست و ضایغات ناشی از پاره شدن کیسه نیز وجود ندارد.
کاهش پیدا کردن فشاد و ضایعات سیمان
خاصیت نفوذ پذیری سیلو های سیمان
سهولت در ساخت بتن با کیفیت بالا تر

 

پانوشت: قیمت سیلوی سیمان 60 تنی دست دوم , قیمت سیلو سیمان 30 تنی , خرید مخازن سیلوی سیمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =