امحا زباله

امحا زباله | امحا زباله بیمارستانی | قیمت دستگاه اتوکلاو زباله

امروزه یکی از بزرگترین مشکلاتی که جوامع شهری را دچار مشکل نموده، تولید زباله های مختلف است. هر کدام از این زباله ها سیستم مخصوص خود را برای دفع زباله دارد. در کلان شهر ها، علاوه بر زباله های خانگی، زباله های صنعتی، ساختمانی و بیمارستانی نیز وجود دارند. روش امحا زباله بیمارستانی بسیار متفاوت از زباله های دیگر است و کار تخصصی محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم در رابطه با خرید دستگاه  اتوکلاو بیمارستانی و قیمت دستگاه اتوکلاو زباله صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

دستگاه امحا زباله بیمارستانی

همانطور که می دانید، زباله های بیمارستانی، زباله های پر خطری محسوب می شوند. چرا که انواع میکروب ها و باکتری ها و عفونت را با خود به همراه دارند. در صورت مدیریت اشتباه، کل این میکروب در سطح شهر پخش می شوند و خطر انتقال بالا می رود. به همین علت برای جلوگیری از انتشار این عوامل بیماری زا و ویروس ها، زباله های بیمارستانی باید قبل از خروج از بیمارستان، با ماشین ها و دستگاه های مخصوصی، عفونت زایی شوند و پس از آن، در محلی دفن و امحا شوند.

با توجه به این نیاز، شرکت اطلس پویان، اقدام به طراحی و ساخت تجهیزات امحاء زباله های بیمارستانی با ظرفیت های مختلف نموده و هم اکنون با نصب این تجهیزات در مراکز درمانی، از شرکت های پیشرو در تولید این دستگاه است.

مشخصات دستگاه امحا زباله

این دستگاه ها کار آمد ترین دستگاه بی خطر زباله ساز عفونی در دنیا هستند که در ظرفیت های مختلف طراحی و اجرا می شوند. خروجی دستگاه به صورت زباله خرد شده خشک و استریل است.با قابلیت استریل کامل زباله های بیمارستانی. دارای کمرین نیاز به اپراتور و استریل زباله ها توسط سیستم کلاو انجام می شود.

تفاوت دستگاه امحا زباله با دستگاه زباله سوزی

دستگاه امحاء زباله، جهت بی خطر نمودن زباله ها بیمارستانی و عفونی مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر تحت عنوان اتوکلاو بیمارستانی شناخته می شود. کارکرد این دستگاه به این گونه است که زباله ها داخل دستگاه امحا قرار می گیرند و از ترکیب بخار آب، فشار خلا و دما برای استریل و در واقع بی خطر سازی زباله عفونی استفاده می شود.

در دستگاه زباله سوز، زباله ها درون کوره های مخصوصی که در دستگاه تعبیه شده ریخته و سوزانده می شوند. این دو دستگاه هر دو از پرکاربرد ترین دستگاه های بی خطر نمودن زباله هستند، ولی هنور ثابت نشده که کدام برتری بیشتری نسبت به دیگری دارد.

بی خطر کردن زباله با حرارت

این روش عموما در اتوکلاو زباله مورد استفاده قرار می گیرد که حرارت آن معمولا کمتر از 200 درجه سانتی گراد است. در روش بی خطر سازی، به غیر از حرارت، از فشار و آب هم برای استریل استفاده می شود. این روش در دو مدل با استفاده از بخار و گرمای خشک است و بسته به نوع زباله، با توجه به میزان آلودگی، از بخار و گرمای خشک استفاده می کند.

بی خطر کردن زباله با مواد شیمیایی

در این روش برای بی خطر کردن زباله از مواد شیمیایی استفاده می شود. ابتدا ضایعات به صورت ریز خرد می شوند و پس از آن، در مواد شیمیایی آمیخته می شوند. از جمله مواد شیمیایی مورد استفاده شامل اسید پراستیک ، دیوکسید کلر ، هیپوکلرید سدیم و … می باشند. پس از ضد عفونی، با توجه به نوع ضایعات تدفین می شوند.


بیشتر بخوانید: مزایای اتوکلاو بیمارستانی


انواع دستگاه بی خطر سازی زباله عفونی

این دستگاه ها انواع مختلفی دارند و هر دستگاه کاربرد های خاص خود را دارد.  در ادامه به تکنولوژی های پر استفاده و پر کاربرد که در بیشتر بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد، اشاره می کنیم.

دستگاه اتوکلاو زباله

این دستگاه ها ابعاد بزرگتری دارند و عموما برای استریل و گند زدایی زباله های عفونی مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها از ترکیب بخار آب، وکیوم خلا و حرارت برای از بین بردن میکروب استفاده می کند.در استفاده از دستگاه اتوکلاو بیمارستانی تفکیک زباله بسیار مهم است. مثلا دماسنج های شکسته، به دلیل جیوه ای که دارند، ممکن است هوایی پخش کنند که بسیار خطرناک و سمی است.

دستگاه زباله هیدوکلاو

دستگاه بی خطر ساز زباله هیدروکلاو، یکی دیگر از انواع این دستگاه است که یکی از رایج ترین ها در بیمارستان است. کارکرد این دستگاه به این صورت است که ابتدا زباله ها داخل مخزن استوانه ای شکل ریخته می شود و پس از آن، توسط تیغه هایی که درون دستگاه وجود دارد، برش داده می شود. همزمان بخار آب و حرارت از دیواره های مخزن به داخل هیدوکلاو، نفوذ می کند.

دستگاه زباله عفونی مایکروویوی

علکرد این دستگاه نیز مانند هیدوکلاو است. تفاوتی این دو در گرما و حرارت مورد نیاز دستگاه است و همچنین استریلیزاسیون توسط اموا مایکروویوی انجام می شود. نحوه کار دستگاه به این صورت است که ابتدا زباله را داخل مخزن می ریزیم. پس از بسته شدن در دستگاه و روشن کردن آن، بخار آب که توسط امواج مایکروویوی فراهم می شود، به داخل دستگاه تزریق می شود.

قیمت دستگاه امحا زباله

دستگاه امحا زباله، برای هر بیمارستانی لازم و ضروری است و در صورتی که بیمارستان ها فاقد این دستگاه باشند، میکروب ها و ویروس های مختلفی از جمله هپاتیت و ایدز، در سطع جامعه پخش می شود. متاسفانه طبق آمار، در کشور ما حدود 40 درصد از بیمارستان های کشور، قاقد دستگاه امحا زباله هستند.

قیمت دستگاه امحا زباله،بسته به برند، ایرانی و خارجی بودن آن، ظرفیت دستگاه، تکنولوژی امحا زباله ، مجهز یودن به سیستم خرد کن، سیستم بی خطر سازی و استریل صحیح و … بستگی دارد. بنابر این برای خرید دستگاه اتوکلاو بیمارستانی و همچنین دریافت مشاوره رایگان، می توانید با کارنشاسان ما در قسمت فروش محصولات در تماس باشید. در هنگام خرید توجه داشته باشید که دستگاه مود نظر باید با کار آن متناسب باشد و به تولید میزان زباله های عفونی در بیمارستان توجه کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید. چرا که این زباله ها عفونی هستند و باید از انباشت آن ها به دلیل خطرات بسیار زیادی که دارد، جلوگیری نمود.

چرا باید زباله های بیمارستانی امحا شوند؟

برای جلوگیری از انتشار عوامل بیماری زا و ویروس ها، زباله های بیمارستانی باید قبل از خروج از بیمارستان، با ماشین ها و دستگاه های مخصوصی، عفونت زایی شوند و پس از آن، در محلی دفن و امحا شوند.

دستگاه امحا زباله چه ویژگی هایی دارد؟

این دستگاه ها کار آمد ترین دستگاه بی خطر زباله ساز عفونی در دنیا هستند که در ظرفیت های مختلف طراحی و اجرا می شوند. خروجی دستگاه به صورت زباله خرد شده خشک و استریل است.با قابلیت استریل کامل زباله های بیمارستانی. دارای کمرین نیاز به اپراتور و استریل زباله ها توسط سیستم کلاو انجام می شود

قیمت دستگاه امحا زباله به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت دستگاه امحا زباله،بسته به برند، ایرانی و خارجی بودن آن، ظرفیت دستگاه، تکنولوژی امحا زباله ، مجهز یودن به سیستم خرد کن، سیستم بی خطر سازی و استریل صحیح و ... بستگی دارد.

 

پانوشت: امحا پسماند عفونی , زباله بیمارستانی , قیمت دستگاه اتوکلاو بیمارستانی , خرید دستگاه اتوکلا بیمارستانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + پنج =