ماشین آلات و تجهیزات سیمان و معادن

ماشین آلات و تجهیزات سیمان و معادن | خرید ماشین آلات تولید سیمان

ماشین آلات و تجهیزات سیمان و معادن همانطور که از نامشان پیداست، برای تولید سیمان کاربرد دارند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با سیمان سفید و سیمان خاکستری و خط تولید سیمان صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

ماشین آلات و تجهیزات سیمان و معادن

خط تولید سیمان سفید کمی پیچیده تر از سیمان خاکستری است. چرا که برای سفید کردن رنگ سیمان، لازم است مواردی غیر از آهک نیاز است. به طور کلی سیمان از رس و آهک ساخته می شود. وجود رنگ تیره در سیمان به دلیل وجود سولفات و منیزیم و همچنین دوده هایی که در زمان سوخت به وجود می آیند است. بنابر این برای تولید سیمان سفید، باید از سوخت بدون دوده استفاده نمود و آهن و سولفات و منیزیم را از سیمان حذف کرد.

به همین دلیل برای تولید این نوع سیمان از سوختی استفاده می کنند که دوده تولید نکند و همچنین خاک رسی که میزان آهن و سولفات و منیزیم آن کمتر از 8% است.

خط تولید سیمان سفید

استخراج مواد اولیه از معادن

مخلوط کردن مواد اولیه خام

آسیاب مواد اولیه و انبارش موارد خام

پخت مواد اولیه و تولید و انبارش کلینگر

آسیاب و خرد کردن کلینگر و تولید ابنارش سیمان

بسته بندی سیمان

تست و نمونه برداری جهت کنترل کیفیت



کوره های پخت سیمان

کوره سیمان پزی ایستاده

 کوره ای استوانه ای شکل که قطر آن حدودا 3 متر و ارتفاع 15 متر است.جنس این کوره از فولاد است. مواد از بالا به شکل پوره وارد کوره می شود و پس از پخت به صورت گلینگر بیرون میریزد. ظرفیت این کوره ها کم است و روزانه به 150 تن میرسد.

کوره سیمان پزی گردنده

روش پخت در این کوره ها متفاوت است. در این کوره سیمان به شکل تر و نیمه پخته می شود. مواد خام به صورت لجن از بالای کوره وارد می شوند و از پایین شعله وجود دارد. مواد خام به آرامی به سمت پایین سر می خوردند و به تدریج که دما افزایش می یابد، مواد می پزند و در گرم ترین قسمت کوره یعنی دهانه آن مواد به هم می چسبد و به صورت کلینگر در می آید.

در کوره های گردنده سیمان پزی بازدهی به حدود 3500 تا 4000 تن در شبانه روز می رسد.

سیمان از چه چیزی ساخته شده است؟

به طور کلی سیمان از رس و آهک ساخته می شود. وجود رنگ تیره در سیمان به دلیل وجود سولفات و منیزیم و همچنین دوده هایی که در زمان سوخت به وجود می آیند است.

شکل کوره استوانه ای چگونه است؟

کوره ای استوانه ای شکل که قطر آن حدودا 3 متر و ارتفاع 15 متر است.جنس این کوره از فولاد است. مواد از بالا به شکل پوره وارد کوره می شود و پس از پخت به صورت گلینگر بیرون میریزد. ظرفیت این کوره ها کم است و روزانه به 150 تن میرسد

روش پخت کوره سیمان پزی چگونه است؟

در این کوره سیمان به شکل تر و نیمه پخته می شود. مواد خام به صورت لجن از بالای کوره وارد می شوند و از پایین شعله وجود دارد. مواد خام به آرامی به سمت پایین سر می خوردند و به تدریج که دما افزایش می یابد، مواد می پزند و در گرم ترین قسمت کوره یعنی دهانه آن مواد به هم می چسبد و به صورت کلینگر در می آید.

بازدهی کوره های گردنده سیمان پزی چقدر است؟

در کوره های گردنده سیمان پزی بازدهی به حدود 3500 تا 4000 تن در شبانه روز می رسد.


مطالعه بیشتر : دستگاه زباله سوز بیمارستانی چیست و چه کاربردی دارد؟


پانوشن: ماشین آلات و تجهیزات سیمان و معادن , دستگاه توليد سيمان , ماشين آلات توليد سيمان , صادرات ماشين آلات توليد سيمان , واردات ماشين آلات توليد سيمان , خرید ماشین آلات تولید سیمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یازده =